2014. március 28., péntek

Gazdasági magazin: Ki miből él?

Mikónyiccki Ágoston, utánpótlás-felderítő szakreferens nyilatkozik: "Hát én a sarki kocsmában vagyok pultos, és az EU-s követelményeknek megfelelően üzemeltetem a véralkohol-dúsító vállalkozásomat. Ez azt jelenti, hogy néha kitakarítom a vizeletet a mellékhelységben, és ha van kedvem, akkor még papírt is teszek ki. A sör vizezett, a bor kannás, a pálesz pancsolt, mint a többi kocsmában. A poharak elmosására is nagy gondot fordítok, hetente el szoktam őket mosni, mert már akkor belebüdösödik a tablettásbor. Hát szóval meg lehet ám élni a kocsmázásból az EU-ban is, mert jobb ma egy sör, mint holnap reggel a meló. Szóval igyunk még egyet, és fogjuk rá a Gyuszira!"

Prücsökné Jakab Julcsa, testnevelés és kerékcsere szakoktató nyilatkozik: „Amikor még szőrtelen voltam, mindig mondogatta apám, aki abból élt, hogy a parkoló autók alól kilopta a kerekeket, szóval mindig mondogatta, és én sosem felejtem el a szavait, mert olyan fontosak és meghatározóak voltak az életemben, mert mindig azt mondta, hogy addig nyújtózkodjál, amíg el nem töröm a karod. Szóval így lettem tornatanár, mert a matekhoz hót hülye vagyok, azt se tudom, hogy kétszer kettő az miért négy. A családi kerékcserélő és kerékbeszerző vállalkozásunk annyira sikeres volt, hogy rögtön elmentem szakoktatónak, mert az apám mindig azt mondogatta, hogy a lónak is négy lába van, mégsem asztal. Ezért élek én jobban, mintha a hajamat hagyományos samponnal mosnám! Amúgy ezek a mai gumik túl sokba kerülnek, és rögtön defektet kapnak, és máris kész a baj, apám erre mindig azt mondta, hogy amelyik kutya ugat, az nem macska. Én ezért bízok jobban a fogamzásgátlóban, mint a füstszűrős fogkrémben, mert ugyebár azzal mindig csak a baj van, és a fogkefe is túlságosan csiklandozza a micsodámat. Szóval apám szavait idézve aki gyorsan mászik a fára, az valószínűleg tud fára mászni. Így tehát továbbra is a kerékeladásból fogok élni, mert ha nem ebből élnék, akkor szerintem nem adnék el egy kereket sem, és éhen halna a családom.”


Írta: Pálmester 2004

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése