2013. július 18., csütörtök

Az előszó előszava

A következő három bejegyzés nem a saját írásaimat fogja tartalmazni, és nem is annyira humorosak, mint Pálmester legutóbbi szösszenetei. A szöveg Derrick Jensen, Aric McBay és Lierre Keith, három amerikai környezetvédő Deep Green Resistance, azaz Mélyzöld Ellenállás című könyvének az előszava. Nem akarom lelőni a gondolatmenet poénját, ezért csak annyit szeretnék elmondani, hogy a “környezetvédelemhez” olyan teljesen új szemszögből közelít, amivel hasonlóval még nem találkoztam. Illetve a gondolatok, töredékes formában és másképpen már bennem is felbukkantak olykor-olykor, de formába öntve és kimondva itt olvastam őket először. És mivel csak angolul hozzáférhetőek, az első olvasás óta úgy érzem, fontos lenne ezeket az írásokat magyarul is elérhetővé tenni. Innen az impulzus, ami a fordítás hajtóereje volt. Néhány darabja olyan lehetetlen helyeken készült, mint Puerto de Mogán egyik kávézójának a teraszán késő éjjel (ott találtuk az egyetlen hozzáférhető konnektort), vagy Szabi barátunk műhelyében, miközben repkedtek körülöttem a hegesztő és a flex szikrái.
Az első találkozás óta sokszor átrágtam magam a gondolatmeneten, gondolkoztam, vitatkoztam vele, kerestem benne a hibát, a nem stimmelő pontokat. És bár több olyan helyet is találtam a könyvben, ahol azt érzem, hogy a személyes negatív élmények átveszik a tárgyilagosság helyét, magában a logikus gondolatmenetben nem lelem a hibát. Amiből pedig az a hátborzongató következtetés adódik, hogy legalábbis nagyjából igaza van.
Vagy nincs. Az elmúlt években minden elsajátított tudásom és a világról alkotott elképzelésem azt mondja, hogy a teljes egész kép nagyobb kell legyen a Mélyzöld Ellenállás világképénél. De még ha úgy is van, még ha léteznek is más erők, amiket segítségül hívhatunk azért, hogy megvédjük mindazt, amit fontosnak tartunk ezen a bolygón, akkor sem csukhatjuk be a szemünket a tényekre: nagyon-nagyon sok minden nincsen rendben a körülöttünk lévő világban. Ez az írás egy lehetséges útját mutatja meg az ellenállásnak. Őszintén remélem, hogy nem az egyetlen utat.

Szívesen fogadnék bármiféle visszajelzést, hogy Ti mit gondoltok az alábbi írásról; akár itt a blogon, akár privát üzenetben. Úgyhogy a visszhangokra fülelve elindítom az útjára ezt a fordítást:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése